جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
آغاز امامت امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف‌

حوزه / یکی از ائمه جمعه اصفهان گفت: در میان افکار متشتتی که در دنیا وجود دارد، شکل‌گیری تمدن مهدوی خط صحیحی است که در عین حال اخلاق مدار، عدالت محور و جهان گستر و با خمیرمایه اصلی توحید است.

حجت الاسلام اصغر رضوانی دهاقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، ضمن تبریک فرارسیدن آغاز امامت امام زمان(عج)، با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) پیرامون ظهور حضرت حجت(عج)، اظهار داشت: درباره امام زمان(عج) نقل از اهل تسنن است که پیامبر اکرم(ص) فرمود: "قیامت به پا نمی‌شود مگر این که مردی از اهل بیت(ع) من و هم نام من به حکومت می‌رسد و زمین را پر از عدل و داد و برابری می‌کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شده است".

امام جمعه دهاقان، با بیان مسئله شکل‌گیری تمدن مهدوی و نقش جامعه اسلامی در شکل گیری این تمدن، گفت: رسالت امام زمان(عج) تشکیل یک جامعه جهانی عدالت محور است و به خصوص در روایات، ظهور آن حضرت و مسئله رجعت تعبیر به قیامت صغری شده و از اعتقادات مسلم شیعه است.

وی افزود: همراه با ظهور آن حضرت، تعداد زیادی از مومنین ناب و پیامبران و ائمه هدی(ع) به دنیا باز می‌گردند و روایات نشان می‌دهد دوران پیش از ظهور و رجعت، دوران طفولیت بشر است و زمان کمال انسان در دوران پس از ظهور رقم می‌خورد و دوران تجلی فلسفه خلقت پس از ظهور تحقق می‌یابد.

حجت الاسلام رضوانی دهاقانی، با تأکید بر اینکه دنیای پس از ظهور حجت بن الحسن(عج)، دنیای عدالت محور و توحید محور است، ابراز کرد: چنین دنیایی جای شرک و نفاق نیست و تمام روابط ظالمانه عالم از هم می‌پاشد، همان‌گونه که در دعای ندبه می‌خوانیم " أَیْنَ قاطِعُ حَبائِلِ الْکِذْبِ وَالْاِفْتِراءِ ".

وی خاطرنشان کرد: در چنین دنیایی شبکه‌های دروغ پراکنی سراسری جهان از هم می‌گسلد و خبرگزاری‌ها و سیستم‌های رسانه‌ای که در عالم است از هم می‌پاشد و ساختمان‌های بزرگ بین المللی که مشرکین و منافقین در آن برای بشر تصمیم گیری می‌کنند و هر روز ظلمی را به هر شکلی روا می‌دارند که نمونه‌های آن را در غزه و فلسطین شاهد هستیم، از بین می‌روند.

حجت‌الاسلام رضوانی تصریح کرد: حال اگر قرار است ما در خدمت چنین جامعه باشیم، باید در درجه اول از هر گونه شرک و نفاق خود را پاک کنیم و این مسئله‌ای مهم است که به معنای واقعی موحد باشیم و ولایت خدا و ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه را در زمان غیبت بپذیریم و ولایت طاغوت را از خود دور کنیم و این مدار را سالم و صحیح طی نماییم.

امام جمعه دهاقان عنوان کرد: در میان افکار متشتتی که در دنیا وجود دارد، این خط، خط صحیحی است که در عین حال اخلاق مدار، عدالت محور و جهان گستر و با خمیرمایه اصلی توحید است.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم یار امام زمان(عج) باشیم و تمدن مهدوی شکل گیرد، باید در این مسیر حرکت کنیم و جهت سازمان‌های فرهنگی ما وزارت ارشاد، حوزه‌های علمیه و همه متولیان باید توحیدمحور، عدالت محور، ولایت محور و اخلاق محور باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha